Groot Nieuws Radio
Luister nuDoneer nu

Artikelen / Doorgeefbijbel

Nienke ontdekte de kracht van gebed in een gevaarlijke situatie: "God wil echt met je zijn"

29 augustus 2024

Onze Doorgeefbijbel reist door heel Nederland en wordt bijna elke werkdag doorgegeven van persoon tot persoon. Dit keer is het Nienke die het boek in handen houdt. Gods woord heeft een bijzondere plek in haar leven, maar dat is niet altijd zo geweest. "Als kind heb ik eigenlijk alleen op school wat verhalen meegekregen," vertelt ze aan Laurens. "Mijn oma was wel iemand die veel met het Woord bezig was. Van haar heb ik veel meegekregen, maar verder niet."

Gevaarlijke situatie in Groningen

Toch heeft Nienke op latere leeftijd de kracht en aanwezigheid van de Heilige Geest heel sterk mogen ervaren. Ze blikt terug op 2014, een moment dat voor haar alles veranderde. "Het was een moment dat de Heer mij gered heeft. Dat was heel bijzonder," vertelt ze. "Ik zat in een acute noodsituatie, ik wist niet meer wie ik moest vragen om hulp en ik was helemaal alleen."

Nienke was in een gevaarlijke situatie beland nadat ze in Groningen ontdekte dat er stiekem meisjes werden gefilmd. Om hen te helpen, besloot ze een laptop te stelen waarop het filmmateriaal stond. Maar daarmee bracht ze zichzelf in een benarde positie. "Ik wist niet wat ik moest doen. Want ik dacht: wie ik ook ga bellen, ik breng diegene daarmee ook in gevaar," vertelt ze. "Op dat moment heb ik een noodnummer gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg, ontdekte dat ik niemand had."

Opnieuw gaan bidden

De man aan de andere kant van de lijn voelde een sterke drang om haar over het geloof te vertellen, ondanks dat hij daar eigenlijk niet toe bevoegd was. "Hij zei dat ik weer moest gaan bidden en dat God mij zou helpen."

In haar paniek bad Nienke: "Heer, help mij en red mij uit deze situatie." Tot haar grote verbazing voelde ze direct een diepe rust en vrede over zich heen komen. "Ik ben in slaap gevallen, terwijl ik dacht dat ik het niet zou overleven," herinnert ze zich. "De volgende dag kreeg ik ineens kracht. Omdat ik zo in de overlevingsstand zat, had ik niet gelijk door dat het van God kwam, maar achteraf wel."

Een nieuw begin in Rotterdam

Na deze intense ervaring kwam Nienke terecht in een vrouwenopvang en uiteindelijk in Rotterdam. In 2018 maakte ze een bewuste keuze voor het geloof. "Dat was het moment dat ik me echt ben gaan focussen op het licht," vertelt ze. De Bijbeltekst die haar sindsdien kracht geeft, is: "U bent het die mijn lamp doet schijnen. U, Heer mijn God, verlicht de duisternis."

Ook toen kwam Nienke in een levensgevaarlijke situatie terecht, maar deze keer voelde ze Gods aanwezigheid heel duidelijk. "De Heer zei tegen mij: 'Ik ben je kracht en je licht. Op deze plek zal Ik voor je zorgen.' Autoriteiten zeiden dat ik niet meer kon wonen in Rotterdam, maar God zei dat ik me op het bovennatuurlijke mocht richten."

"Kom elke keer naar Hem toe"

De tekst uit Psalm 18:29 blijft haar dagelijks herinneren aan Gods zorg en kracht. "Het is voor mij nog elke dag dit vers dat me doet denken aan God die mijn kracht is."

Nienke wil iedereen die in het donker zit, bemoedigen met een boodschap van hoop en vertrouwen. "Sta elke keer weer op. God wil echt met je zijn en Hij kent je helemaal. Hij wil je echt helpen en schaam je vooral niet. Kom elke keer naar Hem toe."

Je kunt het hele verhaal van Nienke hieronder terugluisteren.

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.