Groot Nieuws Radio
Luister nuDoneer nu

Artikelen / Doorgeefbijbel

God herstelde de relatie van Yannick en Anouk na ontrouw: "Uiteindelijk heeft ze mij vergeven"

7 oktober 2024

Relaties zijn iets heel moois, maar soms kunnen ze zwaar op de proef worden gesteld. Wat gebeurt er als iemand onbetrouwbaar blijkt te zijn? In de rubriek De Doorgeefbijbel deelt Yannick kwetsbaar over zijn ervaringen met ontrouw en het herstel van zijn relatie, waarin God een belangrijke rol speelde.

Ontrouw

“Sinds twee jaar ben ik wedergeboren,” vertelt Yannick als hij de Doorgeefbijbel in handen heeft. Hij legt uit hoe hij op een moeilijk punt in zijn leven was, toen hij ontrouw was aan zijn vriendin: “Ik leefde in zonde en was ontrouw aan Anouk. Ik moest dat aan het licht brengen."

De verandering begon voor Yannick toen hij werd geconfronteerd met de waarheid van het evangelie. “Iemand vertelde mij het evangelie en vroeg: ‘Wat heb je liever, jouw zonde of God?’ Die vraag opende mijn ogen en ik besefte dat ik moest stoppen met zondigen."

Vergeving en een nieuw begin

 Yannick besefte heel goed dat zijn relatie met Anouk op het spel stond toen hij haar de waarheid vertelde. “Ik wist dat dit heel moeilijk zou worden. Daarom heb ik een brief geschreven waarin ik alles uitlegde,” zegt hij. “Het raakte haar diep, want ik heb haar een tijd voorgelogen, maar uiteindelijk heeft ze mij vergeven. "God bracht een proces van bekering in haar teweeg, waardoor ook zij vrij werd van angst en controle.”

Voor Yannick was dit de sleutel tot herstel, zowel in zijn relatie met God als met Anouk. Ook bij Anouk begon een proces van bekering: "Er is bij haar een proces tot stand gekomen waardoor zij uiteindelijk vrij kwam van angst en controle op mij. Daar heeft ze zich ook van bekeerd."

Dagelijks leven in het licht

Leven met God betekent niet dat je geen last meer hebt van verleidingen. Daar weet Yannick alles van. Volgens hem is het belangrijk om je te blijven bekeren: "We lezen in de Bijbel dat God getrouw is en rechtvaardig. En dat Hij zonden vergeeft als we die belijden. Als wij zeggen zonder zonden te zijn, terwijl we wel zondigen, dan zijn we leugenaars. We moeten onze zonden in het licht brengen, God om vergeving vragen en vertrouwen dat Hij dan die zonden vergeeft.

Hij moedigt luisteraars aan om resoluut met zonde af te rekenen: “Trek het kwaad meteen met wortel en al uit, en blijf leven in het licht. Zonde moet je direct stoppen, want anders leidt het je terug in de duisternis".

Een oproep tot bekering

Tijdens het gesprek deelt Yannick een Bijbeltekst die hem veel betekent. Hij citeert Handelingen 22:16: “Waarom aarzelt u? Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen, onder aanroeping van de Naam van de Heere.” Yannick ziet dit als een oproep voor anderen om ook stappen te zetten naar vergeving en vernieuwing in Christus: “De doop is super essentieel. Het is een afwassing van zonden en daarna kunnen we ons dood rekenen voor de zonde en in heiligheid wandelen."

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.