Groot Nieuws Radio
Luister nuDoneer nu

Artikelen / Doorgeefbijbel

Gerton verspreidt Gods liefde als kaasverkoper op de markt

29 juli 2024

Onze Doorgeefbijbel was pas in handen van Gerton, een bijzondere marktverkoper die zijn geloof in God op een unieke manier met zijn dagelijkse werk combineert. In De Dag Van Vandaag vertelt Gerton hoe hij zijn geloof deelt tijdens het verkopen van kaas.

Bidden op de markt

Als Gerton zijn klanten op de markt helpt, doet hij meer dan alleen kaas verkopen. Hij bidt tegelijk voor ze: "Als klanten vertellen over hun problemen of zorgen dan ga ik gelijk in gebed voor ze, terwijl ze het niet merken."

Gerjon probeert continu een moment te zoeken om met God te praten. Wandelen met de Heer, zo noemt hij het zelf: “Ik ben gewoon met jou in gesprek, maar tegelijkertijd vraag ik aan God of Hij ons leidt in dit gesprek,” vertelt hij. "Je moet gewoon in contact blijven met je hemelse Vader, want uiteindelijk ben je ook van Hem en Hij weet wat wij nodig hebben." 

Bijbelteksten uitdelen

Naast gebed deelt Gerton ook Bijbelse teksten met zijn klanten. Hij schrijft bemoedigende teksten op de bonnetjes die hij meegeeft. Zo'n kleine gebaar kan een grote impact hebben. Voor de reacties is hij niet bang: "God leidt de mensen ook op mijn pad, dus daar moet je je niet door laten misleiden".

Psalm 121: Een bemoediging voor iedereen

De tekst die Gerton in de Doorgeefbijbel onderstreept, komt uit Psalm 121. Met deze tekst wil hij iedereen bemoedigen: "Ik sla mijn ogen op naar de bergen. Vanwaar komt mijn hulp? Mijn hulp komt van de Heere, die hemel en aarde gemaakt heeft".

Gerton ziet deze tekst als een hulplijn die God aan ons geeft: "Ik zeg er ook altijd bij, de Heer die jou en mij gemaakt heeft. Dat is best indrukwekkend. Het is niet alleen de hemel en aarde die Hij gemaakt heeft, maar ook ons."

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.