Groot Nieuws Radio
Luister nuDoneer nu

Artikelen / Doorgeefbijbel

Annemieke leerde opnieuw te vertrouwen op God: "Gaandeweg liet Hij steeds meer zien dat Hij echt is"

27 juni 2024

In de rubriek De Doorgeefbijbel wordt de Bijbel doorgegeven van persoon tot persoon. Iedereen deelt zijn of haar verhaal en favoriete Bijbelvers. Zo horen we inspirerende verhalen over geloof, worstelingen en overwinningen. Annemieke ontving de Bijbel op een wel heel bijzondere manier.

Een bijzondere ontmoeting

Annemieke kreeg de Doorgeefbijbel op een bijzondere manier in handen. Ze vertelt: "Sonia, de moeder van een oud-klasgenootje van mijn kinderen, moest ineens aan mij denken toen ze de Bijbel had. Maar ze wist niet hoe ze contact met mij moest leggen. We hadden elkaar jaren niet gesproken."

Dat contact werd op een bijzondere manier weer hersteld! Toen Annemieke die avond bij de supermarkt wegfietste, kwam Sonja net aanrijden: "Ze had zoiets van ik moet naar de supermarkt, ik heb niks nodig, maar ik wil naar de supermarkt toe aan. En daar zag ze mij dus en kon ze mij inlichten en de Bijbel doorgeven. Toen kon ik geen nee zeggen natuurlijk!"

Alles liep vast

Annemieke kan nu vol overtuiging getuigen van Gods trouw, maar dat is niet altijd zo geweest: "Er was een tijd waarin ik wel naar de kerk ging en geloofde, maar eigenlijk niets ervoer. Ik begon te twijfelen of ik in God geloofde of in een beeld van God dat ik zelf had gemaakt."

Op een gegeven moment besloot ze te stoppen met zo hard haar best te doen. "Ik zei tegen God: 'Als U bestaat, laat het me dan weten, maar ik stop hiermee.' Kort daarna liep alles vast in mijn leven: mijn vader overleed, de financiën gingen slecht, en mijn kinderen hadden problemen op school. Toen vroeg God me: 'Wil je me nu leren vertrouwen?' Het was een stem, zo duidelijk en liefdevol."

Leren vertrouwen

Stap voor stap leerde Annemieke om op God te vertrouwen, zelfs tijdens moeilijke tijden. Ze was lange tijd ziek en moest ook veel emotionele trauma’s verwerken. Maar God bleef steeds weer op een zachte manier tot haar spreken en hielp haar erdoorheen.

Toen ze naar een niet-gelovige psycholoog ging, zag zelfs hij hoe God tot haar sprak: Hij zei tegen mij: 'Betrek God er alsjeblieft bij, want Hij is jouw Behandelaar'. Dat zijn bijzondere woorden van iemand die niet gelovig is."

Geen schouwspel meer

Voor Annemieke is Mattheüs 6:6 een belangrijk vers: "Maar als jullie bidden, trek je dan terug in je huis, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is; en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen."

Ze legt uit waarom dit vers haar zo raakt: "Jezus zegt dat je een stille, afgezonderde plek moet zoeken om te bidden, zodat je niet in de verleiding komt om een schouwspel op te voeren voor God, Houd het zo eenvoudig en eerlijk als je maar zijn kunt."

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.