Groot Nieuws Radio
Luister nuWord nu vriend

Artikelen / Doorgeefbijbel

De dertienjarige Juan vertelt over kind-zijn in Gods Koninkrijk

24 april 2024

In de rubriek "De Doorgeefbijbel" reist de Bijbel van persoon tot persoon door ons land. Elke drager deelt zijn of haar persoonlijke verhaal en favoriete Bijbelvers. Deze week belandde hij in Ede, bij de 13-jarige Juan. Zijn jonge leeftijd weerhoudt hem er niet van om serieus en vol enthousiasme met zijn geloof bezig te zijn.

Bijzondere dooptekst

Al op de leeftijd van 11 jaar werd Juan gedoopt. Zijn dooptekst uit Marcus 10 vers 13-16 inspireert en bemoedigt hem in zijn geloof.

"De mensen probeerden kinderen bij hem te brengen om ze door hem te laten aanraken, maar de leerlingen berispten hen. Toen Jezus dat zag, wond hij zich erover op en zei tegen hen: 'Laat de kinderen bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij.' Ik verzeker jullie: wie niet als een kind openstaat voor het koninkrijk van God, zal er zeker niet binnengaan!' Hij nam de kinderen in Zijn armen en zegende hen door hun de handen op te leggen."

'Ook voor mij'

Voor Juan is deze tekst meer dan alleen maar woorden op papier. Het raakt aan zijn eigen ervaring van gedoopt worden op jonge leeftijd. "Ik vind het een hele mooie tekst, omdat ik zelf jong ben gedoopt," deelt Juan. "Toen ik deze tekst kreeg, was dat bijzonder."

De betekenis van de woorden van Jezus begrijpt Juan goed. "Als je wordt gedoopt, is dat een soort bevestiging van waar je voor kiest," legt hij uit. "Volgens mij is dat Gods Koninkrijk binnen willen gaan. In deze tekst zegt Jezus dat dat ook voor kinderen is, dus ook voor mij."

Juan's verhaal laat zien dat leeftijd geen belemmering vormt om het Koninkrijk van God binnen te gaan. Zelf geeft Juan vorm aan zijn geloof in een speciale manier van kerk-zijn. Daarover vertelt hij meer in de rest van het gesprek, dat je hieronder terug kunt luisteren!

Delen

Misschien ook interessant

Meer artikelen

Mogen we cookies gebruiken?

Via cookies verzamelen we informatie. Dit laat ons toe het gebruik van de site te analyseren, sociale media te integreren, content en marketing te personaliseren, en je gerichte advertenties te tonen op onze sites en apps. Meer uitleg vind je terug in ons privacybeleid en cookiebeleid.

Geef hier onder toestemming of stel je eigen voorkeuren in. Je keuze geldt voor al onze media en je kan deze op elk moment opnieuw aanpassen worden door onderaan de pagina op cookie-instellingen te klikken.